Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume unifies central parts of organization and management theory that have thus far been fragmented and unconnected. It integrates prior research on organizational types and transitions, and also spawns a number of incipient theories about organizational transformations. The book develops the framework of a "symbolic economy" in which organizations are viewed as fundamentally concerned with symbol-processing devices. A key notion is "planning cultures" - global mental representations of an organization, or collective frames of mind expressing different levels of strategic capacity. Organizational transitions are seen as movements on a buckled or warped field between seven different planning cultures, motivated by the need to economize on "social energy". This field is shaped by various transforming factors, most notably uncertainty and pressure.