Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Addressing objective and subjective views of the self and the world in philosophy and poetry, this collection brings together a chronology of John Koethe's thoughts on the connections between the two forms and makes a significant contribution to unsettling the oppositions that separate them.
The essays traverse the philosophical conception of the self in modern poetry and locate connections between poets including William Wordsworth, Wallace Stevens, and John Ashberry alongside philosophers including Kant, Schopenhauer, and Wittgenstein. Koethe pays special attention to romantic poetry and notions of the sublime, which he maps onto subjective individual experience and the objective perspective on the natural world. Koethe further explores this theme in a new essay on romanticism and the sublime in relation to the mind-body problem. Using an associative and impressionistic style to write philosophically about poetry, Koethe defends his own approach that such writing cannot and should not aim for the rigor of philosophical argumentation.