Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Gerald Massey's work of 1888 presented a strong argument against the many theorists who viewed Shakespeare's Sonnets as autobiographical - 'a permanent reply to Shakespeare's misinterpreters'. Beginning by outlining the known background and context of the Sonnets, Massey proceeds to wage what he terms his 'battle against fictions, fallacies, forgeries, and groundless assumptions'. Who were the Sonnets addressed to, if anyone, and what is the significance of the inscription in the edition of 1609? What is the correct arrangement of the Sonnets, and why did Shakespeare himself give personal testimony to their 'purity'? Following detailed descriptions of the many different theories, Massey provides close readings and analysis of the Sonnets themselves to dispute the autobiographical claims, and to demonstrate that the Sonnets are 'partly personal and partly dramatic'.