Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this study, Ian Reader presents new insights into the relationship between religionand tourism more generally and into the contemporary religious situation in Japan. He counteracts scholarship that claims tourism increases religious activity, shows that tourism is a factor in increasing secularization in Japan and draws attention to the role of the state in such contexts.
Although the Japanese constitution prohibits the state from promoting religion, this book shows how state agencies nonetheless encourage people to visit religious sites, by presenting them as manifestations of a shared heritage, in ways that distance them from 'religion'. Reader examines theoretical understandings of religion and tourism and presents case studies of famed pilgrimage routes and temples. He shows how Zen monasteries are now 'tourist brands' and pilgrimages are the focus of TV entertainment programmes, portrayed as opportunities to eat sweets.
Examining the nationalistic rhetoric of nostalgia and unique heritage that underpins the promotion of religious sites, Reader also considers why priests acquiesce in such matters.