• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Qualitative Methods in Communication and Media

Sandra L Faulkner, Joshua D Atkinson
Paperback | Engels | Research to the Point
€ 72,95
+ 145 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Qualitative Methods in Media and Communication offers a learning-centered guide to designing, conducting, and evaluating qualitative communication and media research methods. Drawing upon years of teaching qualitative research methods, Sandra L. Faulkner and Joshua D. Atkinson introduce and unpack qualitative communication research method design, analysis, representation, writing, and evaluation using extended examples and clear discussion. The authors use key terms, extended examples, discussion questions, student-tested writing and research activities, examples of student work and questions, and suggested resources to help readers design, do, and analyze qualitative research.

As a textbook, its pedagogical goals for the student include: (1) becoming a critical reader of research studies by understanding the epistemologies and methodological assumptions used by researchers, (2) learning the various methods, strategies, and approaches for doing qualitative research, (3) developing a strong basic vocabulary and understanding of concepts relating to qualitative and humanistic research methods, (4) understanding special concerns related to particular research methods, and (5) designing, executing, and representing original qualitative research projects.

With numerous elements intended to engage students and enrich the learning process, the book provides examples of how to do qualitative and critical analyses, including arts-based and media and textual analyses to understand, describe, and query communication and media research in a variety of communication areas. There is also an extensive discussion of ethics in qualitative research and spotlights with renowned researchers on hot topics in qualitative research.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
232
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780197749944
Verschijningsdatum:
24/10/2023
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
198 mm x 264 mm
Gewicht:
408 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 145 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.