• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Marketing & Communicatie
  5. Marketing
  6. Practical Methods for Design and Analysis of Complex Surveys

Practical Methods for Design and Analysis of Complex Surveys

Risto Lehtonen, Erkki Pahkinen
Hardcover | Engels | Statistics in Practice | nr. 10
€ 237,45
+ 474 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Large surveys are becoming increasingly available for public use, and researchers are often faced with the need to analyse complex survey data to address key scientific issues. For proper analysis it is also important to be aware of the different aspects of the design of complex surveys. Practical Methods for Design and Analysis of Complex Surveys features intermediate and advanced statistical techniques for use in designing and analysing complex surveys. This extensively updated edition features much new material, and detailed practical exercises with links to a Web site, helping instructors and enabling use for distance learning.
* Provides a comprehensive introduction to sampling and estimation in descriptive surveys, including design effect statistic and use of auxiliary data.
* Includes detailed coverage of complex survey analysis, including design-based ANOVA and logistic regression with GEE estimation.
* Contains much new material, including handling of non-sampling errors, and model-assisted estimation for domains.
* Features detailed real-li fe case studies, such as multilevel modeling in a multinational educational survey.
* Supported by a Web site containing software codes, real data sets, computerized exercises with solutions, and online training materials.


Practical Methods for Design and Analysis of Complex Surveys provides a useful practical resource for researchers and practitioners working in the planning, implementation or analysis of complex surveys and opinion polls, including business, educational, health, social, and socio-economic surveys and official statistics. In addition, the book is well suited for use on intermediate and advanced courses in survey sampling.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
360
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 10

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780470847695
Verschijningsdatum:
30/01/2004
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
163 mm x 232 mm
Gewicht:
635 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 474 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.