• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Power and Loss in South African Journalism

News in the Age of Social Media

Glenda Daniels
Paperback | Engels
€ 32,45
+ 64 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This timely collection of essays analyses the crisis of journalism in contemporary South Africa at a period when the media and their role are frequently at the centre of public debate. The transition to digital news has been messy, random and unpredictable. The spread of news via social media platforms has given rise to political propaganda, fake news and a flattening of news to banality and gossip. Media companies, however, continue to shrink newsrooms, ousting experienced journalists in favour of 'content producers'.

Against this backdrop, Daniels points out the contribution of investigative journalists to exposing corruption and sees new opportunities emerging to forge a model for the future of non-profit, public-funded journalism. Engaging and dynamic, the book argues for the power of public interest journalism, including investigative journalism, and a diversity of voices and positions to be reflected in the news. It addresses the gains and losses from decolonial and feminist perspectives and advocates for a radical shift in the way power is constituted by the media in the South African postcolony.

A valuable introduction to the confusion that confronts journalism students, it has much to offer practising media professionals. Daniels uses her years of experience as a newspaper journalist to write with authority and illuminate complex issues about newsroom politics. Interviews with alienated media professionals and a semi-autobiographical lens add a personal element that will appeal to readers interested in the inner life of the media.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
232
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781776145997
Verschijningsdatum:
1/07/2020
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
349 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 64 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.