Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Surveying the widespread appropriations of the Gothic in contemporary literature and culture, Post-Millennial Gothic shows contemporary Gothic is often romantic, funny and celebratory. Reading a wide range of popular texts, from Stephenie Meyer's Twilight series through Tim Burton's Gothic film adaptations of Sweeney Todd, Alice in Wonderland and Dark Shadows, to the appearance of Gothic in fashion, advertising and television, Catherine Spooner argues that conventional academic and media accounts of Gothic culture have overlooked this celebratory strain of 'Happy Gothic'.
Identifying a shift in subcultural sensibilities following media coverage of the Columbine shootings, Spooner suggests that changing perceptions of Goth subculture have shaped the development of 21st-century Gothic. Reading these contemporary trends back into their sources, Spooner also explores how they serve to highlight previously neglected strands of comedy and romance in earlier Gothic literature.