Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"A thoughtful and considered kick up the arse to conspiracy theorists and to patriarchy" - Michael Boyd, Artistic Director RSC
Cleopatra, La Pucelle, Ophelia, Shaw's St. Joan and Ibsen's Hedda - a handful of seminal roles for women in the classical canon. Janet Suzman has played them all and directed some. Here she examines their complexity and explores why only Cleopatra has an independence that allows her to speak to modern women.
None of these, regrettably, matches up to a Hamlet, but as she is grateful for the parts he did write, Suzman feels a lightly-barbed attack on those who doubt Shakespeare's authorship is way overdue. She also takes issue with received ideas on boy-actors playing mature women in Shakespeare's company, and reflects on how female characters in classical drama have not been on a level with their male counterparts. Today, on TV, film and the stage, this remains the case. Not Hamlet but Hamlette, please.