Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The narratives that determine our everyday cognition and communication processes can be considered both as cognitive tools that construct the world to be known and as entities that determine the processes of cognition. The author shows how the ability to understand and create stories becomes an integral element of our self-image, cognitive processes, and everyday decisions. His analysis of the relationship between narrative and mind focuses mainly on two areas: the problem of knowing the past and mediatization - the inescapable meta-flux of our time, which shapes culture and humanity. The analysis of the self- and community-shaping function of media narratives, and the clarification of the role of narratives in historical cognition, can provide useful long-term data on human motivations and goals. At the same time, it offers a basis for the development of a new concept of the self.