Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Exploring the collaborative, consumer-oriented Modernism that developed out of both planned and fortuitous groupings in periodicals, this book traces the serialization and advertisement of Henry James's The Turn of the Screw in Collier's (1898), Rudyard Kipling's Kimin McClure'sand Cassell's(1900-1901), James Joyce's Ulyssesin the Little Review (1918-1920), and Virginia Woolf's "Mrs.Dalloway in Bond Street"in the Dial(1923).
These periodicals-whether mass-market journals or literary magazines-adjust our perceptions of authors elsewhere known to be "in charge" and reveal the central role that compromise and chance played in the emergence of Modernism.
Bringing to light new research from multiple archives, Sigler pieces together original records of journals' advertising strategies, previously unpublished editorial correspondence, and long-buried letters to unearth the forgotten stories behind the texts we think we know so well.