• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Market Entry Strategies

Internationalization Theories, Concepts and Cases of Asian High-Technology Firms: Haier, Hon Hai Precision, Lenovo, Lg Electronics, Panasonic, Samsung, Sharp, Sony, Tcl, Xiaomi

Mario Glowik
Paperback | Engels | Studium
€ 35,45
+ 70 punten
Uitvoering
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This textbook discusses the most important theories of internationalization, including Product Life-Cycle, Internalization, Location, Eclectic Paradigm, Uppsala, Network, and International New Venture concepts. These models are grounded to a considerable extent in the Transaction Cost Theory and the Resource-Based View as explained and illustrated in the book.

Relevant market entry strategies, such as franchising, contract manufacturing, joint ventures, and others are explained and categorized in light of crucial determinants of international business decision making: hierarchical control of operations, the firm's proximity to the foreign market, the investment risk, and the factor of time.

What makes this textbook novel and unique?

  • Its framework combines theories and market entry strategies: each topic
    is applied to authoritative, real-life business case studies.
  • Complex issues are explained in a manner that results in understanding.
  • Various illustrations and tables help the reader comprehend the point being discussed.
  • The case study focus on Asian firms delivers interesting insights into modern high-technology industries and changing global business dynamics.

Market Entry Strategies serves as a vital source for internationally oriented bachelor, master, and MBA programs with strategy, marketing, and management lecture modules. Consequently, this publication is highly recommended for students and scholars; but it is also useful for business practitioners seeking to gain competitive advantages in international business.

About the Author

Mario Glowik teaches Bachelor, MBA and Master courses in Strategic management, International management, Strategic management in China and Europe, and International and Asian business at Berlin School of Economics and Law in Berlin. Find out more about Professor Glowik and the second edition of his Textbook Market Entry Strategies on Youtube!

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
251
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783110425925
Verschijningsdatum:
7/03/2016
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
170 mm x 244 mm
Gewicht:
408 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 70 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.