Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cet ouvrage tente de cerner l'ensemble de la problématique de l'éducation et de la formation. Essentiellement pratique par nature, et indéterminée dans son objet (l'éduqué ou le formé qui, par sa liberté, est aussi sujet, au même titre que l'éducateur ou le formateur), l'éducation se distingue ainsi des autres sciences de l'homme. L'ouvrage comprend six parties imbriquées : - Les fondements : philosophie, politique et psychologie de l'éducation.
- La pratique, structurée par la théorie générale du curriculum : fins et intentions, évaluation des besoins, définition des objectifs, contenus, méthodes d'enseignement ou de formation (didactique générale et didactique des disciplines), formation des enseignants, instruments et technologie de l'éducation, organisation, structure du système scolaire, construction scolaire, évaluation.
- L'éducation de groupes particuliers : enfants à risques, handicapés, surdoués, adultes, troisième âge. Education permanente.
- Les problèmes spéciaux : éducation familiale, alphabétisation, éducation non formelle, autodidaxie, enseignement à distance, éducation multiculturelle, rythmes scolaires.
- La recherche en éducation. La recherche sur l'éducation : histoire de l'éducation, éducation comparée, ethnologie de l'éducation, sociologie de l'éducation, planification, économie de l'éducation, administration.