• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Graph-Based Social Media Analysis

€ 60,95
+ 121 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Focused on the mathematical foundations of social media analysis, Graph-Based Social Media Analysis provides a comprehensive introduction to the use of graph analysis in the study of social and digital media. It addresses an important scientific and technological challenge, namely the confluence of graph analysis and network theory with linear algebra, digital media, machine learning, big data analysis, and signal processing.

Supplying an overview of graph-based social media analysis, the book provides readers with a clear understanding of social media structure. It uses graph theory, particularly the algebraic description and analysis of graphs, in social media studies.

The book emphasizes the big data aspects of social and digital media. It presents various approaches to storing vast amounts of data online and retrieving that data in real-time. It demystifies complex social media phenomena, such as information diffusion, marketing and recommendation systems in social media, and evolving systems. It also covers emerging trends, such as big data analysis and social media evolution.

Describing how to conduct proper analysis of the social and digital media markets, the book provides insights into processing, storing, and visualizing big social media data and social graphs. It includes coverage of graphs in social and digital media, graph and hyper-graph fundamentals, mathematical foundations coming from linear algebra, algebraic graph analysis, graph clustering, community detection, graph matching, web search based on ranking, label propagation and diffusion in social media, graph-based pattern recognition and machine learning, graph-based pattern classification and dimensionality reduction, and much more.

This book is an ideal reference for scientists and engineers working in social media and digital media production and distribution. It is also suitable for use as a textbook in undergraduate or graduate courses on digital media, social media, or social networks.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
450
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367575113
Verschijningsdatum:
30/06/2020
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
175 mm x 251 mm
Gewicht:
1088 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 121 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.