Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The main difficulty of our research lies in the fact that the Grail legend consists of a congeries of widely differing elements-elements which at first sight appear hopelessly incongruous, if not completely contradictory, yet at the same time are present to an extent, and in a form, which no honest critic can afford to ignore. Thus it has been perfectly possible for one group of scholars, relying upon the undeniably Christian-Legendary elements, preponderant in certain versions, to maintain the thesis that the Grail legend is ab initio a Christian, and ecclesiastical, legend, and to analyse the literature on that basis alone. Another group, with equal reason, have pointed to the strongly marked Folk-lore features preserved in the tale, to its kinship with other themes, mainly of Celtic provenance, and have argued that, while the later versions of the cycle have been worked over by ecclesiastical writers in the interests of edification, the story itself is non-Christian, and Folk-lore in origin. Both groups have a basis of truth for their arguments: the features upon which they rely are, in each case, undeniably present, yet at the same time each line of argument is faced with certain insuperable difficulties, fatal to the claims advanced. Thus, the theory of Christian origin breaks down when faced with the awkward fact that there is no Christian legend concerning Joseph of Arimathea and the Grail. Neither in Legendary, nor in Art, is there any trace of the story; it has no existence outside the Grail literature, it is the creation of romance, and no genuine tradition. On this very ground it was severely criticized by the Dutch writer Jacob van Maerlant, in 1260. In his Merlin he denounces the whole Grail history as lies, asserting that the Church knows nothing of it-which is true.