Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
FREE VERSE EDITIONS, Series Editor: JON THOMPSON Praise for ERROS: "An album of lavish residuals, erros is a "somewhat song . . . in the last of the light, the disassembling light." Schuldt's rich play with language is always aware-painfully aware, erotically aware-of its mortal stakes. These are the poems Hopkins would have written were Hopkins a skeleton, a faint web of salt on a dirty stone, a "nakeshift," a "sakesbelieve." And with Hopkins's sense of humor, too: such delight in the final turning of a phrase, a body, a breath. erros is, in Schuldt's perfect reckoning, "l=u=n=g=u=a=g=e" made "violable-hollow-bright." - G.C. WALDREP Praise for VERGE: "With Verge, Morgan Lucas Schuldt voices a radical corporality, raw-nerved and searing, in sleight-of-language play and pure sound as deft and inventive as that of Joyce and Mallarmé. This is a rare and profound achievement: the body at the level of the phoneme, a gestural and musical dance of flesh, and an altogether new work." -CAROLYN FORCHÉ "For a book of beautiful sounds, this book knows many things. It knows that in our engagement with mortality, joy and what we are "merely" must win out over all of the seductive illusions. Schuldt writes his way into the poetic record through a rich lexical pond (Hopkins, Woolf, Celan). Here phonemes break to refine, twist to fly." -BARBARA CULLY MORGAN LUCAS SCHULDT died of complications from cystic fibrosis on Jan. 30, 2012, twelve days before his thirty-fourth birthday. Schuldt earned an MFA in Poetry and an MA in Literature at the University of Arizona. He completed two book-length collections, erros and Verge (Parlor Press, 2007), as well as three chapbooks, (as vanish, unespecially) (Flying Guillotine Press, 2012), L=u=N=G=U=A=G=E (Scantily Clad Press, 2009) and Otherhow (Kitchen Press, 2007). A writer of criticism, reviews and interviews, he was a mentor to many poets and a dedicated enthusiast of the work he loved, co-founding and editing CUE (A Journal of Prose Poetry), and editing CUE Editions, a chapbook series.