Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is an imaginative exploration of the art of David Jones which addresses Christian teaching through engagement with selected artistic works: a poem, a painted inscription and a wood engraving. Elizabeth R. Powell's study does not just enable readers to understand Jones but also to use his kind of loving attention in their own lives - which, Jones would argue, is theology's most important task.
Through close readings of material objects, Powell draws the reader into the participatory, performative and dialogical possibilities of the craft of theology. She frames an older style of theology in a distinctive and modern way, as a graced human practice and a place of transforming relation with the divine. Powell argues that Jones's art works offer places of beauty in which to 'become beauty' along the way. Located at the cross-section of theology, literature and the arts, this volume shows that being interdisciplinary is nothing less than finding ways for theology and humanity to be more richly itself.