Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The first half of the 1990s was a period of significant change for the BR shunter fleet, which by now almost entirely consisted of Class 08s and Class 09s. The Sectorization structure that had been in place at the beginning of the decade was replaced in the run up to privatization with the locomotives divided up between passenger and freight operators in preparation for selling off to private companies. At the same time, rationalization of the fleet was continuing as traffic levels continued to fall while new hire firms began to emerge, these offering shunters to industrial concerns. This naturally brought a plethora of colorful liveries as the new operators divested themselves from BR. This book examines this period of great change, culminating with the final demise of the national railway operator in 1997.