Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Poetry. Includes a DVD of The Lard Book (filmed by Brian Catling). A compendium of texts, including Pelt, Haul Song, The Lard Book, Pine Apple and Show.
Nicholas Johnson's poetry is a driven music, a propelled set of contiguities across the page which disperse into shards of imagery, typography and handwritten interventions / manifestations. In such texts as Eel Earth and The Lard Book performative conditions of composure are foregrounded so that the reading is generated close to the production of the text, privy to its intermediate scrawls, erasures and signals. The results are simultaneously fragile and brutal, mustering and destructing the language as it is coaxed into its clandestine, finer threads.--Aaron Williamson
The startling language and strong lyric voice allure me into a territory without a map where horizons are shifting possibilities of heart and mind. Nicholas Johnson's is an original poetic practice, evidencing integrity thoughout, which draws me into something like the Surrealists' miroir du merveilleux, even into Victor Hugo's sense of the profound waves of the marvelous, where anyone courageous enough is caught and darkened. This poem, in which the poet is haulier, pulls with force, transports, calls up, shifts course, offers the short and long hauls of the distances in experience and of the experience of language taking place in order to sing them. Haul Song enacts an experience of the materiality of language, loose or freed from any transcendental resolution for the poet or the reader - emotionally exact, the language may collapse into its letters as in 'Eel Earth', to begin again. The narrative of this poem is extraordinary and radial in form, always diverging from a centre that is never still. Elements, such as wishes screams and candle&qout;, serve rather like the burdens of a song. Form here is careful and alive. ... Haul Song is also a love poem and, I think, a very fine one .... [it] joins with distinction the contemporary effort to relocate the high lyric voice--to bring it down to earth--to let the song have the notes and rhythms of our complex and marvelous lives.--Robin Blaser