Om je de best mogelijke gebruikerservaring te bieden op onze website maken we gebruik van cookies. Door onze website te blijven gebruiken, stem je hiermee in.
Scholen krijgen steeds meer autonomie om vorm te geven aan hun beleid. Positief is dat daardoor rekening kan worden gehouden met de lokale context. Te...
Sinds 2007 worden scholen van het secundair onderwijs geacht hun leerkrachten te evalueren. Dit maakt deel uit van een cyclus van functionerings- en e...
Long design times, a high development cost for a low production volume, the lack of silicon designers and the lack of suited design facilities are inh...
De bereidheid van leerlingen om te leren is al decennia lang de focus van veel en gedegen onderzoek. De aanpak van onderzoekers heeft echter niet alti...
Zijn gestandaardiseerde toetsen voor het opvolgen van leerresultaten van leerlingen en scholen wel zinvol? Er woedt daarover in ons onderwijssysteem e...
Schoolleiders en leerkrachten ervaren dat ze doeltreffender gebruik kunnen maken van de informatie waarover ze beschikken om problemen waarmee ze geco...
Auteurs: Kathleen Harre, Lieve Smeyers en Jan Vanhoof met medewerking van Marie Dattoli en Kylie Pinceel Leerlingen op een kwaliteitsvolle manier eval...
Long design times, a high development cost for a low production volume, the lack of silicon designers and the lack of suited design facilities are inh...
De bereidheid van leerlingen om te leren is al decennia lang de focus van veel en gedegen onderzoek. De aanpak van onderzoekers heeft echter niet alti...
Sinds 2009 worden scholen van het basisonderwijs geacht hun leerkrachten te evalueren. Dit maakt deel uit van een cyclus van functionerings- en evalua...
In geen enkele sector van het sociale leven wordt zoveel tijd en energie geïnvesteerd in evaluatie als in het onderwijs. Daarbij wordt spontaan gedach...