Business marketing management
‘Business Marketing Management’ bestrijkt de enorme diversiteit aan zakelijke markten en beschrijft de manieren waarop deze worden bewerkt, variërend van relatiemarketing tot transactiemarketing. Een veelzijdig en compleet standaardwerk met aansprekende praktijkvoorbeelden.
Bedrijven die op zakelijke markten opereren, krijgen steeds meer een marketingoriëntatie. Business Marketing Management schetst hoe deze marketingfunctie wordt ingevuld. De nadruk ligt hierbij op de centrale rol van waardecreatie en de invloed van internet en aanverwante technologieën. Het boek geeft studenten inzicht in zakelijke markten en leert ze waardeproposities te ontwikkelen en uit te werken. Ook de implementatie van een waardecreërende organisatie komt aan bod.
De zevende editie werd volledig geactualiseerd. De teksten over onderwerpen als e-procurement, e-commerce en b2b-merken zijn aangepast en geüpdatet. Aan diverse hoofdstukken zijn nieuwe onderwerpen toegevoegd. In het hoofdstuk over communicatie is het onderwerp maatschappelijk verantwoord ondernemen opgenomen. Het gebruik van social media als Twitter, LinkedIn en YouTube is op diverse plaatsen in het boek geïntegreerd. Het onderwerp geïntegreerde communicatie is vervangen door gesynchroniseerde communicatie en aan ieder hoofdstuk is een nieuwe paragraaf toegevoegd over een actueel b2b-marketingonderwerp.
Op de ondersteunende website staan voor studenten toetsvragen, weblinks en de figuren uit het boek. Docenten vinden er collegesheets.
We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.