Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Zelfgestuurd leren in het hoger onderwijs - Survivalkit voor de eerste maanden wil studenten uit het eerste jaar van het hoger onderwijs ondersteunen bij het verwerven of verder ontwikkelen van de vaardigheden van zelfgestuurd leren. De survivalkit is opgebouwd uit vijf modules, waarin de kernprocessen uit de drie fasen van zelf gestuurd leren in logische volgorde aan bod komen. Elke module bestaat uit theorie en oefeningen. Het duurt ongeveer een uur om een module af te werken en het is de bedoeling dat een student de eerste vier modules gespreid over één semester (12 weken) doorloopt. De vijfde module gaat over zelfreflectie na de examens. De survivalkit is ontwikkeld voor zelfstandige verwerking door een individuele student, maar kan ook door studiebegeleiders gebruikt worden ter ondersteuning van individuele of groepsgewijze studiebegeleiding.
Uit de inhoud: Module 1: Be prepared!-Module 2: De planning - Module 3: Studietechnieken - Module 4: Van piekeren tot stress… - Module 5: Zelfreflectie.
Over de auteur(s): Ella Desmedt is doctor in de pedagogische wetenschappen. Tot 2004 was zij verbonden aan de Vakgroep Onderwijskunde van de Universiteit Gent, waar zij promoveerde op een proefschrift over leerstijlen en zelfgestuurd leren binnen de context van het hoger onderwijs. Nu is zij projectleider binnen de sector onderwijs en arbeidsmarkt van het Hoger Instituut voor de Arbeid (HIVA).
Lieve Carette is psychologe. Zij is studentenbegeleider aan de Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen van de Universiteit Gent.