Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Yeats's Book of the Nineties is essentially a study of the major works Yeats produced at the height of that literary period known as «the Decadence» his collection of short fiction, The Secret Rose; his 1899 volume of poetry, The Wind Among the Reeds; and the essay collection he titled Ideas of Good and Evil. But this is not a «literary» examination, per se; nor does it accept the traditional portrayal of the young Yeats as consummate aesthete. Instead, it argues for a reading of Yeats's work in the context of his early efforts in journalism and his complex two-fold interest in Irish nationalism and occult spirituality. At this particular site, Myers suggests, matters of aesthetics and politics merge in what Yeats saw as a «new propaganda» for the political and cultural liberation of Ireland.