Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Many teacher educators believe multimedia cases can improve teacher development because of these cases potential in facilitating the acquisition of complex, ill-structured knowledge needed for classroom teaching. However, there is a general lack of evidence on how cases impact thinking and practice of teachers, and the evidence for multimedia cases is even more sparse. Hence, the current study explores the cognitive activities of several teachers before, during, and after their interaction with video ethnography, a specific form of multimedia cases. It employs grounded theory to discover embedded meanings and relationships that emerge from descriptive data. Findings of the study include the identification of categories of cognitive activities revealed in teachers thinking and patterns that emerged from case studies of individual participants. Using cross-case analysis, four theoretical propositions are generated to describe the cognitive development process and its two influencers: learning orientation and beliefs/experiences. The study has implications for improving technology use in teacher development, production of multimedia cases, and research on case-based pedagogy.