Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'De creatieve industrie'. Het is een industriële mindset, een containerterm, een vorm van erkenning. Het is ook een bezuinigingsmaatregel, of zelfs een schaamlap, een muur van retoriek om het nog iets te laten lijken. Sommige ondernemers voelen zich thuis bij het idee van een creatieve industrie, anderen houden zich er zo weinig mogelijk mee bezig en weer anderen kunnen zich totaal niet vinden in de combinatie van de woorden 'creativiteit' en 'industrie'.
Niemand weet wat de term 'creatieve industrie' precies inhoudt, toch hebben duizenden ondernemers, professionals, wetenschappers en beleidsmakers er in hun dagelijkse werk mee te maken. Zelden vragen we ons af: hoe kijken zij tegen dit begrip aan? Wat betekent ondernemen in deze industrie? Hoe definiëren zij de term? Welke rol heeft de creatieve industrie in onze samenleving? En wat drijft hen om hierin actief te zijn?
We moeten eens koffie drinken is een verzameling verhalen van ondernemers en wetenschappers. Zij delen hun kijk op een maatschappelijke ontwikkeling waar ze, of ze dat willen of niet, onderdeel van zijn. Daarnaast plaatsen zij de creatieve industrie in een breder perspectief. De auteurs nemen je mee in hun verwondering over de opkomst van het creatief ondernemerschap en de groeiende aandacht voor deze industrie.
We moeten eens koffie drinken bestaat uit interviews met Levi van Veluw Florentijn Hofman, Evana Kuik, Joost Seegers, Jeroen Everaert, Geert Mul, Roos Meerman, Brendan Walsh, Chris Gruijters, Dick Grinwis, Thomas Dahm, Yuri Landman, Juliet Gagnon, Banaz Palani en Floor Adams en Ruben Jacobs, Martijn Stevens, Arjan van den Born, Erik Stam en Caroline Hummels.