Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Willem M. Roggeman heeft reeds lang zijn sporen als kunstcriticus verdiend. In de jaren tachtig en negentig was hij curator van vele tentoonstellingen in het Vlaams Cultureel Centrum de Brakke Grond in Amsterdam. Hij was vast medewerker aan verscheidene kunsttijdschriften zoals Kunstbeeld (Amsterdam), Kunstwerk-Journaal (Bussum) en Kunst & Cultuur (het maandblad van het Paleis voor Schone Kunsten in Brussel). Ook publiceerde hij Atelier, een bundel interviews met kunstenaars en afzonderlijke publicaties over onder meer Bram Bogart, Godfried Vervisch, Camiel van Breedam en Fred Bervoets. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de beeldende kunsten een grote invloed op zijn poëzie hebben uitgeoefend. Zijn dichtbundels werden geïllustreerd door bevriende kunstenaars zoals o.m. Maurice Wyckaert, Pol mara, Serge Vandercam, Jan Burssens, Paul van Hoeydonck, Jan Cox, Marc Mendelson, Roger Raveel, Yvan Theys, Godfried Vervisch, Fred Bervoets, Marcase, José Vermeersch en Paul van Gysegem.
Willem M. Roggeman is van oordeel dat alleen kunstschilders en beeldhouwers heel nauwkeurig naar de werkelijkheid kijken, waarvoor zij trouwens jarenlang hebben geoefend, terwijl het overgrote deel van de mensheid er een slordige manier van kijken op nahoudt. Beeldende kunstenaars zien dan ook wat anderen niet opmerken.