Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Waar komen wij vandaan? Waar bevinden wij ons? Waar dient het allemaal toe? In Waarom de wereld niet bestaat behandelt Markus Gabriel deze grote vragen van het leven, de vragen die kinderen ook vaak stellen. De even prikkelende als eenvoudige stelling die Gabriel in dit voor een breed publiek geschreven boek verdedigt, luidt dat eigenlijk alles bestaat (inclusief eenhoorns op de maan), maar de wereld niet.
Markus Gabriel (1980) is de jongste hoogleraar filosofie ooit in Duitsland (universiteit van Bonn).Van zijn boek Warum es die Welt nicht gibt werden in enkele maanden meer dan 50.000 exemplaren verkocht. In april was Gabriel een van de filosofen op het evenement 'G8 van de Filosofie' in Amsterdam.
Citaat uit het boek:
'Ook alles wat niet bestaat, bestaat - het bestaat alleen niet in hetzelfde veld. Elfen bestaan in sprookjes, maar niet in de grote stad, massavernietigingswapens zijn er in de Verenigde Staten, maar - voor zover ik weet - niet in Luxemburg. Het is dus nooit alleen de vraag óf iets dergelijks bestaat, maar tegelijk ook wáár het dan bestaat. Want alles wat bestaat, bestaat ergens - al was het maar in onze verbeelding. De enige uitzondering daarop is opnieuw: de wereld. Die kunnen we ons niet eens inbeelden.'