Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Kinderogen moeten leren zien. Kinderen leren veel op school, maar buiten de school leren ze nog meer. Bij hun doen en laten spelen de ogen een belangrijke rol. Dit boek maakt de rol van de visuele informatieverwerking voor het verwerken van informatie (leren) duidelijk. Hoe tekorten opsporen en hoe de conditie trainen? De overheid dwingt de school aandacht te besteden aan lezen, spellen en rekenen. Op zich goed, maar of de voorwaarden om dat goed te doen aanwezig zijn, is nog maar de vraag. De visuele waarneming is een grote zorg. Om letters en cijfers te lezen moet je kunnen zien. De wereld om je heen leer je kennen door te kijken, te luisteren en te voelen, door te ruiken en te proeven. Kijken is altijd het leidende zintuig dat de cognitie stimuleert. Goed leren kijken om te zien hoort tot de algemene leervoorwaarden. Roel de Groot was universitair hoofddocent aan de Afdeling Orthopedagogiek van de Rijksuniversiteit Groningen. Hans van den Brink is functioneel optoloog.