Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Parting ways with the Freudian and Lacanian readings that have dominated recent scholarly understanding of Hitchcock, David Humbert examines the roots of violence in the director's narratives and finds them not in human sexuality but in mimesis. Through an analysis of seven key films, he argues that Girard's model of mimetic desire--desire oriented by imitation of and competition with others--best explains a variety of well-recognized themes, including the MacGuffin, the double, the innocent victim, the wrong man, the transfer of guilt, and the scapegoat. This study will appeal not only to Hitchcock fans and film scholars but also to those interested in Freud and Girard and their competing theories of desire.