Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Focusing on La destrucción o el amor (1935), this study explores Aleixandre's surrealist masterwork from an intertextual perspective inspired by the theories of Harold Bloom, Michael Riffaterre, Gérard Genette, and others. Among the cultural and literary intertexts considered are surrealism and the seminal role of Freud, metaphor, genre, narrative technique, and ancestor poets. An intertextual tack is instrumental in perceiving logic behind Aleixandre's surrealism, an irrational-appearing poetry widely taken as privately produced and self-contained. Key to the poetic logic of Aleixandre's surrealism, the intertextual horizon throws light on Aleixandre's place in his own generation and in literary history.