Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Na een eerste ontmoeting in 2009 rond de collectie van de Savoyes confronteren Vlaamse en Noord-Italiaanse musea nu opnieuw hun artistieke scholen in een verbluffende selectie schilderijen: 15 meesterwerken uit het Museum voor Schone Kunsten Antwerpen en een vijftigtal doeken uit de Accademia Carrara in Bergamo, een van de mooiste collecties van Venetiaanse schilderkunst. Venetian and Flemish Masters overloopt chronologisch de schilderkunst van de 15e tot de 18e eeuw. De vier onderdelen beslaan de vier eeuwen en omvatten elk vier thema's: portretten, heiligen te midden van de natuur, het gewijde en het profane, panoramische gezichten. In het quattrocento zijn de portretten van Bellini van invloed op Van Eyck, die zelf zijn naturalisme 'exporteert'. In het cinquecento laten de Venetianen de technieken van de Vlaamse primitieven achter zich. Bij Titiaan, Tintoretto en Veronese barsten de kleuren los, waarna ook Patenier zijn landschappen met licht overspoelt. In het seicento laat Rubens zijn sporen achter bij de Italiaan Tiepolo. En in het settecento vinden we in het zieltogende Venetië een toename van stijlen, van de clichés van Canaletto tot de sarcastische scènes van Guardi, die beïnvloed werd door de buitensporigheid van Jordaens. De Venetiaanse en de Vlaamse School zouden zonder elkaar niet dezelfde zijn...