Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The title poem of this collection, Robert Wells's first since the Collected Poems and Translations of 2009, revisits in memory the site of the once great Etruscan city of Veii. There as a child the poet discovered an incised potsherd: 'Was that the day when antiquity / - The place where all is over and done - / Took ineluctable hold of me?' The poems return to familiar places and themes from a later 'now', a revised perspective: memories are real, perhaps more vivid than before, but further off, measuring time and age. Ancient coins abound. In 'The Coin Cabinet' they are conjured in their variety by means of a series of epithetic evocations, so that one does not doubt their reality, or the complex mythology they evoke and the economy rooted in long traditions and rich in known, shared narratives. 'Robert Wells's language is exact, the experience of the poem is deeply gone through, ' Thom Gunn wrote, 'there is a constant desire to adhere to the truth as he apprehended it rather than to glamorize it. The inexpressible becomes expressed.'