Je ziet het goed: de website van Standaard Boekhandel heeft een frisse nieuwe look gekregen!
Ons logo én onze webshop hebben een make-over gekregen, maar wees gerust: we blijven dezelfde vertrouwde Standaard Boekhandel die je kent en liefhebt.
Nieuwsgierig naar het verhaal achter onze nieuwe stijl?
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Née dans le ruisseau, Valtesse de la Bigne devint l’une des Cocottes les plus adulées de Paris, inspira Zola pour son roman Nana, et apprit le « métier » à Liane de Pougy. Scandaleuse, libérée, misanthrope, d’une volonté de fer et d’une intelligence redoutable, elle joue les femmes fatales et cruelles, n’a aucun tabou, et sait parfaitement répondre aux fantasmes masculins les plus secrets. Sans aucun lien de parenté avec sa sulfureuse héroïne, Yolaine de la Bigne a entrepris une longue enquête, avec l’aide de son père Bertrand de la Bigne. À travers l’existence de celle que l’on surnommait l’« Union des peintres », et dont Manet fit un joli portrait, Yolaine de la Bigne raconte cette étonnante époque qu’est la fin du XIXe siècle, à la fois luxueuse et misérable, fêtarde et coincée dans ses principes bourgeois, marquée — entre autres — par les premières lesbiennes qui osent afficher leurs amours, et par une prostitution galopante. Valtesse de la Bigne brave tous les interdits, commence sa carrière en éblouissant Offenbach, mène les hommes par le bout du nez, se console dans les bras des femmes, intrigue avec talent dans les affaires d’Indochine et serait, selon certains, responsable de la mort de Gambetta ! La « Sévigné des cabinets particuliers » a laissé quelques traces de son immense « carrière », de nombreux portraits, quelques œuvres littéraires, de belles demeures, un lit hallucinant et un mystère soigneusement entretenu, pour continuer d’exciter l’imagination des foules...