• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Urban Innovation Systems

What Makes Them Tick?

Willem Van Winden, Erik Braun, Alexander Otgaar, Jan-Jelle Witte
Hardcover | Engels | Regions and Cities | nr. 72
€ 195,95
+ 391 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Why are some regions and cities so good at attracting talented people, creating high-level knowledge, and producing exciting new ideas and innovations? What are the ingredients of success? Can innovative cities be created and stimulated, or do they just flourish by mere chance? This book analyses the development and management of innovation systems in cities, in order to provide a better understanding of what makes such systems perform.

The book opens by developing a conceptual model that combines insights from urban economics with economic geography, urban governance and place marketing. This highlights the relevance of path dependence, different types of proximity (and the role of clusters, networks and platforms), institutional conditions, place attractiveness and place identity in the evolution of local innovation systems. The authors then draw on this conceptual framework to structure empirical case studies in three cities with a relatively high innovation performance: Eindhoven (the Netherlands), Stockholm (Sweden) and Suzhou (China). Through these case studies they provide a detailed analysis of how successful innovation systems evolve and what makes them tick.

Unique to this book is the linking of analysis to concrete policy and management responses. The book ends with a discussion on six themes in the development of successful urban innovation systems: firm-capabilities and leader firms, higher education and research, attractive environment, place branding, institutional environment and entrepreneurship. Each theme is examined fully, drawing lessons from the case studies, and from recent insights and other cases discussed in the literature.

This title will be of interest to students, researchers and policymakers involved in regional innovation systems, knowledge locations and cluster development.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
224
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 72

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415727785
Verschijningsdatum:
15/04/2014
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Afmetingen:
163 mm x 236 mm
Gewicht:
458 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 391 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.