Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Playful, popular visions of Troy and Carthage, backdrops to the Iliad and Aeneid's epic narratives, shine the spotlight on antiquity's starring role in nineteenth-century culture. This is the story of how these ruined cities inspired bold reconstructions of the Trojan War and its aftermath, how archaeological discoveries in the Troad and North Africa sparked dramatic debates, and how their ruins were exploited to conceptualise problematic relationships between past, present and future. Rachel Bryant Davies breaks new ground in the afterlife of classical antiquity by revealing more complex and less constrained interaction with classical knowledge across a broader social spectrum than yet understood, drawing upon methodological developments from disciplines such as history of science and theatre history in order to do so. She also develops a thorough critical framework for understanding classical burlesque and engages in in-depth analysis of a toy-theatre production.