Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hoe kan je jouw werknemers dan juist motiveren en engageren ?
Trots. Na verliefdheid is dit wellicht het mooiste gevoel ter wereld. Het is iets waar we actief naar op zoek gaan, ook in onze werkomgeving. In de realiteit blijkt die ‘trots’ nochtans schaars te zijn op de werkvloer. Zo gaat meer dan 70 % van de werknemers zonder enthousiasme werken. Maar hoe kan je jouw werknemers dan juist motiveren en engageren? Dit boek vertelt over een bedrijfscultuur die meer is dan een eenmalige campagne. Een bedrijfscultuur die toelaat medewerkers te vinden, te boeien en te binden. Een boek met bruikbare tips om je eigen bedrijfscultuur te ontplooien en cultiveren. Laat je inspireren door het Protime-verhaal, verteld door oprichter en CEO Peter s’Jongers.
Een boek met bruikbare tips om je eigen bedrijfscultuur te ontplooien en cultiveren. Laat je inspireren door het Protime-verhaal, verteld door oprichter en CEO Peter s’Jongers !
EXTRAIT
Dit boek is geen boek voor starters, maar als ik ze één advies kan geven ? Met passie alleen kom je er meestal niet. Hou voor ogen dat jouw idee zo snel mogelijk een winstgevende activiteit moet worden. Enkel winst zorgt voor bedrijvigheid en succes. Enkel wanneer er meer geld binnenkomt dan er weer verdwijnt, ben je levensvatbaar. Dit doel zie ik vandaag helaas te weinig bij jonge start-ups. Vaak bulken ze van risicokapitaal en maken ze verlies na verlies met als enige doel om snel een groot deel van de markt te veroveren. Een gevaarlijke evolutie en iets waar ik als ondernemer niet in geloof. Het creëert een fictieve markt van geldwolven naast de echte markt waar klanten en leveranciers elkaar vinden in een win-winrelatie. Ik geloof in toegevoegde waarde. Je voegt iets toe en een klant betaalt daar een correcte prijs voor. Noem het old fashioned maar voor mij is het een basisbegrip in zakendoen en in ondernemen. Ook de dividendpolitiek die opduikt wanneer het goed gaat, bekijk ik met wantrouwen. ‘Hoeveel dividend keren we uit aan de stichters?’, wordt soms te snel het belangrijkste onderwerp. Zo hebben wij nooit het bedrijf geleid. Ook vandaag niet.
À PROPOS DE L'AUTEUR
Peter s’Jongers (1969) stond op 25-jarige leeftijd aan de wieg van Protime. Vandaag leidt hij dit internationaal vertakte bedrijf en brengt hij zijn passie voor bedrijfscultuur in de praktijk. Peter is een gevraagd spreker over bedrijfscultuur en employer branding. Hij bedacht een methode om organisatiecultuur meetbaar te verbeteren.