Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Examining colonial art through the lens of transculturation, the essays in this collection assess painting, sculpture, photography, illustration and architecture from 1770 to 1930 to map these art works' complex and unresolved meanings illuminated by the concept of transculturation. Authors explore works in which transculturation itself was being defined, formed, negotiated, and represented in the British Empire and in countries subject to British influence (the Congo Free State, Japan, Turkey) through cross-cultural encounters of two kinds: works created in the colonies subject over time to colonial and to postcolonial spectators' receptions, and copies or multiples of works that traveled across space located in several colonies or between a colony and the metropole, thus subject to multiple cultural interpretations.