Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The RB211 gas turbine engine was to be the biggest engineering project in Britain, and the world's fi rst three-spool turbofan. It had been developed for the Lockheed L1011 Tristar and fi nally entered service in 1972. Despite its huge development costs, which pushed Rolls-Royce into bankruptcy, it turned Rolls-Royce into a global company, supplying engines for many thousands of airliners and military aircraft. Despite the development costs, the failure of the company that produced the engine and the problems of its single launch customer (Lockheed), the RB211 proved itself to be a highly fl exible engine, with a massive potential power range, light weight and ease of maintenance. Andrew Porter tells the story of the RB211, the history of its development and the political and economic factors that saw the company nearly die.