Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Towards a Genealogy of Spectacle is an exploration of contemporary experience of spectacle in its multiple layers, as it attempts to expose the forces that are at work in the making of spectacular events. It sets before itself two goals: to understand the language of spectacle, and to dissect the pathos of spectacle of contemporary society. In an age that is saturated with technology and the products of mass media, it aims to show how and why grand artistic spectacles are needed for the life and health of a culture. The book engages with the ideas of various thinkers from Kant and Schopenhauer to Foucault and Debord on the subject and aims to open up new spaces for thinking and is an invitation to spectacle-makers towards a fusion of art and philosophy. --- "In Towards a Genealogy of Spectacle Yunus Tuncel shows what it means to reflect, once again, Nietzsche's claim of aesthetic justification of life in the height of our time. He does not just accept this claim, but rather renews it by thoughtfully bringing before our eyes how spectacle could be thought of as a place for the gathering of creative forces." (Arno Böhler, Wien)