Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book demonstrates how contemporary theories of subjectivity have their roots in early modern philosophical and literary arguments, particularly in Shakespeare s distracted Globe. Abdulhamit Arvas discusses Shakespeare s Hamlet in relation to the modernist idea of the autonomous self and the postmodernist idea of the decentered subjectivities to explore the notion of the self in early modern thought and to suggest how Hamlet s preoccupation with philosophical and rhetorical modes of self-display can be seen as anticipating certain postmodern theories. This work offers an interpretation for Hamlet s subjectivity from a postmodernist point of view which asserts that the play examines the very discursive formulation of the self and uncovers the fragility of the idea itself. In conjunction with these arguments, the book includes a close analysis of Hamlet s postmodern film adaptations of Coronado and Almereyda versions in particular to elucidate the early modern- postmodern relations. By offering new insights to the question of subjectivity and closely analyzing movie adaptations of Hamlet, this book is a contribution to discussions in Shakespeare and Shakespearean film studies.