Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Existing art theory is obsessed by theories of spectatorship based on concepts of signification derived from language. This book shows the weakness of such a perspective, and, as an alternative, argues that individual aesthetic transformations of pictorial structure change one's experience of space. In addition, it proves that this transformation is an ongoing process; pictorial art is progressively articulated through historical development, and is, therefore able to increase its cognitive and aesthetic scope. To support such a perspective, the book brings together ideas from Ernst Cassirer and Paul Crowther. Cassirer's philosophy of symbolic forms offers a profound way of understanding historical transformations in our experience of space, and Crowther's work on imagination and aesthetics shows how this can be extended to pictorial space and the uniqueness of pictorial art. By combining the two approaches, it is demonstrated how pictorial art extends our basic involvement in, and cognition of, space, and provides it with a special kind of aesthetic meaning.