Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
First published in 1986. This book is concerned with the transition of animal learning from a strict stimulus-response (S-R) approach to a more cognitive approach. In response to noted past research that was guided by some perspective or theoretical framework based partly on a combination of research results and individual opinions about what animals can do. This volume was thus conceived as a collection of chapters in which animal memory researchers could publicly state their opinions about animal memory, with little concern for substantiating them with test data. This volume is organized in three main sections of three chapters each. The first section, The Grand Approach, is a collection of chapters with a meta-theoretical perspective. The second section, Memory Processes, presents three chapters concerned with the processes, properties, and mechanisms of short-term memory in animals. The third section, Theoretical Issues, presents two highly developed theories of animal memory, one based on pigeon short-term memory experiments and one based on delayed alternation in the rat