Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This captivating study engages two of the most influential theologians of the twentieth century: Karl Barth, the Swiss Protestant theologian who constructed his theology "from above" and engaged the powers in the background of Nazi Germany, and James H. Cone, the father of Black Theology in America, who constructed his theology "from below" and confronted white racism--the most intractable issue in America's history. In this three-volume project, Carr employs the aesthetic thinking of the jazz legend Thelonious Monk to reconceptualize, restructure, and advance the theologies of Barth and Cone. This first volume appeals to the Bebop tune "Epistrophy" as the analogical framework for (re)conceptualizing the historical form and hermeneutical backgrounds of Karl Barth and James H. Cone. Monk's mode of musical thinking establishes the aesthetic theological architecture Carr uses to reiterate and reimagine the revolutionary theological contributions of Barth and Cone.