Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How do we make sense of death--in theology, in philosophy, in experience? How do religions other than Christianity deal with death and with dying? In the now predominantly secular societies of the West, what are we to make of the theologies of death developed by writers such as Becker, Hick, Thielicke, and Macquarrie? Ray Anderson tackles his subject with clarity and without sentimentality. He discusses first the treatment--and indeed, the denial--of death by contemporary Western society, and its place in other religious traditions. Going on to discuss the origins of a Christian theology of death, he examines the legacy of Judaism and seeks to lay the foundations for a Christian anthropology in the unity of the body and soul. Death, he argues, is alien to God's determination of our personhood. Outlining a classic Christian understanding of the death and resurrection of Jesus Christ, he explores the implications of the Passion for our own mortality. Even if the sting of death has been removed, the experience of dying and bereavement remains. Ray Anderson considers pastoral approaches to dying in the light of his observations and arguments and makes his case for a reintegration of the experience of dying into our communities.