Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Explore the weird, the eerie, and the horrific in 20th-century literature, film, and music—from H.P. Lovecraft and Daphne Du Maurier to Stanley Kubrick and Christopher Nolan.
What exactly are the Weird and the Eerie? Two closely related but distinct modes, and each possesses its own distinct properties. Both have often been associated with Horror, but this genre alone does not fully encapsulate the pull of the outside and the unknown.
In several essays, Mark Fisher argues that a proper understanding of the human condition requires examination of transitory concepts such as the Weird and the Eerie.
Featuring discussion of the works of: H. P. Lovecraft, H. G. Wells, M.R. James, Christopher Priest, Joan Lindsay, Nigel Kneale, Daphne Du Maurier, Alan Garner and Margaret Atwood, and films by Stanley Kubrick, Jonathan Glazer and Christopher Nolan.