Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This work investigates the use of hedonic pricing models to value intangible assets that are owned by firms. This novel approach falls within the neoclassical methodology for the valuation of financial assets, and extends that framework by offering an alternative method by which assets may be compared. The firms performance, as measured by reported financial data and embodied in the DuPont ratios of the firm, is used to derive the characteristics of intangible assets. The shadow prices of these characteristics are estimated and used to derive a market-related value for the intangible assets. Data for firms listed on exchanges in the United States for the years 2000 to 2007 are analysed. Although this study is exploratory in nature, the empirical results support using this approach to value intangible assets.