Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
An important contribution to the current rethinking of "English," and to the reconsideration of Shakespeare's role within it, this book focuses on the emergence of the New Historicism, clarifying a number of key positions in the criticism of the past fifteen years. The essays subject many of New Historicism's most challenging claims to rigorous analysis, distinguish sharply between its American and British versions, and assess the causes and consequences of its politicization of literary studies. The theoretical and political issues at stake in current debates are clearly examined, and the uses served by the canonical texts at their center are reexamined within a broad cultural and historical perspective. Offering fresh readings of a number of classic texts--including Hamlet, The Winter's Tale, The Tempest, Shakespeare's sonnets, More's Utopia, Donne's poetry, and Conrad's Heart of Darkness--this overview of contemporary critical theory and practice provides a deepened understanding of the complex and changing functions of the canon itself.