Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Created by George Gershwin and DuBose Heyward and sung by generations of black performers, Porgy and Bess has been both embraced and reviled since its debut in 1935. In this comprehensive account, Ellen Noonan examines the opera's long history of invention and reinvention as a barometer of twentieth-century American expectations about race, culture, and the struggle for equality. In its surprising endurance lies a myriad of local, national, and international stories. For black performers and commentators, Porgy and Bess was a nexus for debates about cultural representation and racial uplift. White producers, critics, and even audiences spun revealing racial narratives around the show, initially in an attempt to demonstrate its authenticity and later to keep it from becoming discredited or irrelevant. Expertly weaving together the wide-ranging debates over the original novel, Porgy, and its adaptations on stage and film with a history of its intimate ties to Charleston, The Strange Career of "Porgy and Bess" uncovers the complexities behind one of our nation's most long-lived cultural touchstones.