Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The very meanings of terms such as poverty, unemployment, and inequality, as well as the data about them, have been shaped in inquiries undertaken either by or for the states. Through a comparative study of the United States and Britain, this book addresses the historical development of the knowledge base upon which the public policies of the democratic state depend. The book stretches from the Enlightement origins of the impulse to base legislation on scientific knowledge to the twentieth-century development of specialized institutions and professions engaged in social investigation and public policymaking. It probes investigators' biases and omissions as well as their strengths as factors shaping social learning, and ponders the impact on social investigation and social policy today of relativism, antistatism, devolution and privatization as these currents have developed in both societies since the 1970s.