Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
2011 Reprint of 1929 Edition. Full facsimile of the original edition, not reproduced with Optical Recognition Software. This essay is Dewey's answer to the question: "Can there be a science of Education?" Contents Include: The sources of a science of education. Education as a science -- Education as an art -- Experience and abstraction -- What science means -- Illustrations from the physical sciences -- Borrowed techniques insufficient -- Laws vs. rules -- Scientifically developed attitudes -- Sources vs. content -- Educative processes as a source -- Illustration from engineering -- Science of education not independent -- Illustrations from measurements -- The scientific sources of education -- Arm-chair science -- Illustrations from school reports -- The teacher as investigator -- No intrinsic educational science content -- Special sources -- Illustrations -- Hypotheses -- The purpose of the philosophy of education -- Psychology -- Qualitative vs. quantitative values -- Illustration from S-R psychology -- Illustration from psychiatry -- Sociology -- Educational values -- General conclusion.